Як створювати гарний дизайн універсальних програм для Windows

Microsoft допоможе вам зробити привабливі утиліти для Windows. Вона започаткувала серію статей, у яких міститиметься корисна інформація, практичні поради та актуальні прийоми дизайну. Перша стаття розповідає, як уникнути суттєвих помилок на самому початку та як знайти оптимальні рішення для своєї розробки.

Що таке дизайн

Як і програмування, дизайн утиліт можна привести до набору вмінь, кращих способів та корисної інформації. Наступні матеріали цього циклу ознайомлять вас з такими аспектами дизайну:

  • типографією;
  • теорією кольору;
  • візуальним балансом;
  • іконографією;
  • навігацією;
  • ескізами;

Це головні елементи, які дозволяють втілити те, що дизайнери називають «гарним смаком». Останнє є здатністю швидко вирішувати, які ідеї матимуть гарний вигляд. Тренуючи ці навички, можна навчити свої очі бачити те, що вони раніше пропускали – розбіжність кольорів, вирівнювання, баланс тощо. Цей цикл публікацій допоможе вам створити привабливу програму або модифікувати вже наявну.

На початку

Дизайн не можна сприймати як щось другорядне. Зовнішній вигляд розробки впливає на її функціональність. Наприклад, деякі речі, які могли здаватися важливими, на практиці виявляються другорядними. Якщо не стежити за дизайном, то після написання коду можна побачити, що вийшла не одна утиліта, а дві. Дизайнери знають, як передбачати такі ситуації на ранніх стадіях розробки, щоб не довелося змінювати код готового рішення та втрачати час.

На чому фокусується ваша програма

Це може здаватися очевидним, але роботу необхідно починати з визначення мети для майбутньої програми. Що вона повинна давати користувачам? Щоб було простіше відповісти на це питання, можна намалювати схему на папері або створити список можливостей.

Наступним етапом необхідно спростити розробку. Сучасні тенденції дизайну програм показують, що менше – краще. Занадто багато можливостей може спантеличити користувачів. Завелика кількість екранів ускладнює навігацію. Тому розробку необхідно спрощувати.

Викресліть зі списку функцій ті, які не особливо потрібні в програмі. Потім викресліть ті, які можуть знадобитися, але вони погано стикуються з іншими. Так ви отримаєте спрощену програму.

Розумійте своїх користувачів

Вам також необхідно зрозуміти, хто користуватиметься вашою розробкою. Ваша утиліта націлена на дітей або дорослих? На заклопотаних професіоналів чи тих, хто відпочиває вдома? Вона призначена для технічно підкованих або для звичайних користувачів? Відповіді на ці та схожі питання дозволять вам скласти загальну картину вашої розробки. Заклопотані професіонали, наприклад, не мають часу читати тексти на екрані. Звичайні користувачі можуть потребувати допомоги, щоб навчитися працювати з програмою. Дітям більше подобаються яскраві кольори та картинки.

Як тільки ви визначили свою аудиторію, з нею варто поговорити. Чим більше зусиль ви витратите на розуміння користувачів, тим кращу програму створите. Знімайте своїх потенційних користувачів на відео, спостерігайте за ними, задавайте їм питання. Наприклад, що б вони хотіли від вашої програми.

Працюйте з натхненням

Завжди шукайте натхнення для роботи. Збирайте зображення, шрифти, цитати, текстури тощо та використовуйте їх для спрощення роботи. Подивіться, які функції вже пропонують аналогічні утиліти. Подумайте, чи можете ви запропонувати щось краще.

У процесі роботи також важливо створювати ескізи. Для цього не потрібно бути гарним художником. Нариси можна робити в будь-який зручний спосіб та час. Це розвиватиме ваші ідеї з дизайну.

Створені ескізи тримайте в надійному місці та переглядайте їх, коли розробка програми наближатиметься до кінця. Вас приємно здивує історія створення та еволюції програми.

Створюйте прототипи

На основі зібраних даних ви можете робити прототипи зовнішнього вигляду програми. Для цього використовуйте будь-який зручний метод, наприклад, дизайн можна робити у Visual Studio або Blend. Його також можна малювати на картках чи в блокноті.

Ще одним варіантом є єскізи на стікерах. Вони дозволять легко переміщувати елементи. Так можна швидше комбінувати при різному розміщенні та дивитися, як це виглядає.

Якщо ви не знаєте, з чого почати, подивіться на аналогічні програми. Вони підкажуть, як має виглядати робота.

Переміщуйте елементи інтерфейсу, щоб визначити кращий варіант. Наприклад, якщо ви почали з навігації – можна спробувати навігацію вліво замість популярного варіанта вправо. Якщо ви створили великий текстовий заголовок угорі екрана – подивіться, як він виглядатиме при розміщенні знизу. Замінюйте кнопки текстом, а текст – посиланнями. Експериментуйте та шукайте кращий варіант для своєї розробки.

Перевірте ідеї практикою

Знайдіть кілька тестувальників – п’яти буде достатньо. Вони дадуть перші рекомендації для поки ще паперового прототипу. Дизайнери це називають «тестом юзабіліті» – перевірка зручності роботи та закладених ідей.

Якщо вам не вдасться знайти тестувальників, тоді уявіть, що ви бачите свою програму вперше. Які враження? Чи змогли ви визначити призначення програми після першого погляду на неї? Чи знаєте ви, що утиліта повинна робити далі?

Якщо ви не маєте відповіді на ці питання, тоді краще повернутися до стадії ескізу та знайти краще рішення. Пам’ятайте, що ви ще знаходитеся на ранній стадії, й інвестиції в програму були відносно невеликими. Продовжуйте так, поки не знайдете оптимальний варіант.

Наостанок

Якщо не забувати про дизайн від самого початку, ви зможете зосередитися на коді програми та її інтерфейсі. А поради із цієї статті дозволять вам виявити проблеми на ранніх стадіях та уникнути суттєвих втрат.