Індустрія 4.0: яким буде виробництво майбутнього

Планшети, смартфони та інші розумні пристрої непомітно породжують нову індустріальну революцію. На найбільшій промисловій виставці Hannover Messe 2015 Microsoft та її партнери показали, як виглядає виробництво майбутнього.

Перша індустріальна революція відбулася із запуском масового виробництва товарів з досить високою ефективністю. Після цього світ увійшов в інформаційну еру, яка поліпшила ефективність пересилання даних. Планета отримала глобальну мережу, яка може зв’язати майже будь з ким. Цей період ще називають під’єднаною ерою або третьою індустріальною революцією.

Сьогодні світ входить у четверту індустріальну революцію, яка стала можлива завдяки повсюдному поширенню даних, під’єднаних пристроїв та прогресу в технологіях машинного навчання. Вони породили інтернет речей, який робить компанії ефективнішими завдяки ліпшій комунікації з обладнанням, датчиками навколишнього середовища тощо. Доступ до виробничих майданчиків зі смартфонів, планшетів та ноутбуків уже змінив те, як виробляють товари, вирощують рослини тощо.

Фізичне поєднується з цифровим

Інтернет речей проникає у все більшу кількість індустрій, і цьому, серед іншого, допомагають рішення від Fujitsu. Компанія показала свою платформу Eco-Management Dashboard, яка базується на хмарних сервісах та планшетах Microsoft. Із цим рішенням менеджерам, інженерам та науковцям буде простіше поліпшувати якість виробленої продукції, спрощувати технологічні процеси та зменшувати затрати.

Наприклад, теплиці Fujitsu у місті Айзу Вакамацу вирощують із сучасними технологіями латук із меншим вмістом кальцію. Такий продукт можуть споживати люди з хронічною нирковою недостатністю. Робітники цієї теплиці стежать за розвитком рослин через свої планшети на Windows, які отримують інформацію з «хмари».

Прогрес у технологіях зробив індустріальних роботів значно гнучкішими. Приклад цього показала компанія KUKA, яка використала платформу інтернету речей Microsoft IoT, щоб налаштувати «розумне» виробництво з новими можливостями. Компанія створила робота Intelligent Industrial Work Assistant (LBR iiwa), який орієнтується в навколишньому оточенні та може виконувати складні завдання, наприклад, вставити шланг в отвір. Цей проект KUKA демонструє, як роботи можуть самостійно співпрацювати разом з людьми.

Об’єднання та комунікації

Із сучасними технологіями Toyota спростила спілкування між своїми підрозділами в усьому світі. Вона встановила в офісах гігантські (80 та більше дюймів) сенсорні дисплеї та надала робітникам доступ до Office 365. Ці інструменти дали Toyota значну перевагу над конкурентами.

Виробник побутових приладів Miele співпрацює з Microsoft у пошуках нового способу приготування страв. Користувачі зможуть відкривати для себе нові рецепти на сайті Miele та завантажувати покрокові інструкції з їхнього виконання. При цьому поки споживач читає інформацію на своєму планшеті чи смартфоні, його «розумна» пічка завантажує з «хмари» Azure відповідну програму. Остання встановлює правильні параметри приготування: температуру, час, вологість та інші фактори.

Світовий виробник ліфтів ThyssenKrupp використовує інтернет речей для підвищення надійності цього транспорту. З технологіями машинного навчання Microsoft Azure Machine Learning у ThyssenKrupp створили систему превентивного обслуговування, з якою інженери можуть запобігати поломкам ліфтів. Інформацію про можливі неполадки робітникам надає сам транспорт завдяки інтернету речей.

Швидші автомобілі та нові враження

Сьогодні лише 20% автомобілів мають доступ в інтернет, але через 3-4 роки ця цифра збільшиться до 80%. Під’єднані автомобілі – це майбутнє автоіндустрії, яка зможе запропонувати водіям нові можливості.

Із «хмарами», аналітикою та «розумними» пристроями автовиробники можуть зробити машини більш персоналізованими. Наприклад, китайський виробник Qoros пропонує поліпшену систему телематики, яка використовує Microsoft Azure для комунікацій, розваг та навігації. Qoros нещодавно презентувала вже друге покоління такого рішення Qloud 2.0 Concept, яке надає ще більше можливостей водіям.

Гоночна команда Lotus F1 використовує продукт Microsoft Dynamics AX ERP для ретельнішого управління бізнесом – від дизайну болідів до їхнього виробництва та тестування понад 20 тисяч деталей для кожного з них. Команда отримує дані від машин на гоночних треках у реальному часі й впроваджує рішення для їхнього аналізу.

Дивитися на світ крізь цифрові окуляри

Компанії з різних галузей дедалі більше залучають у свій бізнес цифрові технології. Сучасні рішення дозволяють їм аналізувати великі потоки інформації, будувати прогнози та отримувати корисні поради. Усе це робить  їх більш конкурентними на ринку.

Ті ж фірми, які лише намагаються зрозуміти вигоди від цифрових технологій, можуть подивитися на вже наявну інфраструктуру. Її можна зробити «розумною» та під’єднати до інтернету, щоб отримувати більше інформації та надати їй більше гнучкості. Це може додати конкурентоздатності та збільшити прибуток.

В еру Індустрії 4.0 компанії фокусуються не на продуктах та послугах, які вони можуть запропонувати. Бізнес зосереджується на нових моделях роботи, які наблизять його до споживачів та відкриють більше можливостей.