Історія Office для iPad: від ідеї до продукту

Сьогодні типові офісні завдання – пересилання текстових документів, редагування таблиць та створення презентацій – часто виконуються в дорозі та на ходу. У цьому споживачам допомагають планшети iPad та офісний пакет Microsoft Office для iPad. Цей програмний засіб виявився дуже популярним: ним вже скористались понад 27 млн користувачів. А розробники Office для iPad розповіли, як виникла ідея створити офісний пакет для планшетів та чому його розроблювали заново, а не модифікували наявну версію для ПК.

Від самого початку роботи над проектом мобільного офісу його головна ідея надихала та мотивувала спеціалістів Microsoft. Вони одразу побачили можливості одного з найпопулярніших планшетів iPad та перспективи, які він відкриває споживачам. І тому розробники почали роботу над мобільним варіантом офісного пакету. Адже з ним понад мільярд наявних користувачів Office зможуть відкрити для себе переваги мобільності.

Розробка за сценарієм

Сенсорні пристрої корінним чином змінили спосіб роботи з технологією, однак на них було зручно розважатись, а не працювати. Тому фахівці Microsoft зацікавились, як споживачі використовують мобільні гаджети для роботи. Вони визначили декілька основних сценаріїв, які люди хотіли б виконувати на своїх iPad:

  • підготовка до поїздки додому;
  • початок роботи з чистого аркушу;
  • виконання завдань в останню хвилину;
  • наведення останніх штрихів у роботі;
  • співпраця з колегами;
  • ведення заміток.

Знання цих сценаріїв роботи споживачів зі своїм iPad дало відправну точку для створення мобільного офісного пакету для нього. Просто взяти наявний Office для ПК, який є одним з найпотужніших програмних засобів такого роду, та перенести його на мобільну платформу не можна. Адже сотні команд, панелей завдань та діалогових вікон на iPad виявилися би помилкою.

Потрібно було нове рішення, яке б надало споживачам на їхніх планшетах необхідний їм набір інструментів. Знання мобільних сценаріїв слугувало важливою відправною точкою для створення такого продукту, як Office для iPad.

Початкова робота

Оскільки мобільний офісний пакет повинен прискорювати роботу, розробники розмістили найпотрібніші команди з редагування на відстані одного дотику. Завдяки цьому споживачам не потрібно виконувати багато дій для досягнення бажаного результату.

Окрім цього, розробники Office для iPad додали багато готових шаблонів, щоб споживачі витрачали менше часу на оформлення та створення привабливих документів. У цей мобільний офіс також додали засоби для відстеження змін у файлах Word та перегляду коментарів серед усіх програм пакету. А для нотаток в ньому з’явився оновлений OneNote для iPad.

Деякі функції завдяки знанню найпопулярніших мобільних сценаріїв роботи не потрапили до Office для iPad. Наприклад, споживачі рідко створюють перехресні звідні таблиці по дорозі на роботу або додають перехресні посилання в такі шедеври, як «Війна і мир», на шляху додому.

Знання популярних мобільних сценаріїв використання планшетів дозволило відкинути другорядне та зосередитись на важливому. Тому сьогодні Office для iPad дозволяє швидко виконати робочі завдання з найменшими зусиллями. Будь то читання документів перед сном, внесення останніх штрихів перед початком важливої презентації, ведення нотаток в шкільній аудиторії, групова робота над документами або здача проекту у встановлений термін – цей мобільний офісний пакет допоможе отримати кращі результати.

Продуктивно та красиво

Знання сценаріїв мобільної роботи дозволило створити продукт, який націлений на роботу. Однак самі функції мало що значать, коли інтерфейс програми незручний, особливо для новачків. Адже багато власників iPad поводиться саме як безкінечні новачки, з’ясували фахівці.

Це означає, що споживачі витрачають більше часу на вивчення програм, ніж на користування ними. Це те, від чого повинен вберегти їх офісний пакет: він повинен поліпшувати, а не погіршувати їхню продуктивність. Тому важливим завданням при розробці Office для iPad було зробити так, щоб споживачі могли його просто встановити та одразу почати роботу. Для цього потрібно було забезпечити такі параметри:

  • знайомий споживачам Office алгоритм роботи без необхідності вивчати нове;
  • оптимізація Office для iPad;
  • якомога менше відволікаючих факторів;
  • фокус на змісті документа, а не на інтерфейсі програми;
  • робота з офісним пакетом повинна бути зручною та швидкою.

Вимога до схожості алгоритму роботи з Office на настільному комп’ютері та планшеті пояснюється просто: чим менше споживачеві доводиться вчити нового, тим впевненіше він себе почуває. При цьому необхідно було зберегти баланс між беззаперечною подібністю різних варіантів офісного пакету та його оптимізацією для мобільної платформи. Останнє означає виконання вимог операційної системи iOS, щоб очікування споживачів, які працюють на ній, справджувалися. Такого балансу вдалося досягти завдяки тому, що спеціалісти Microsoft добре знали платформу Apple.

Поставлені цілі дозволили створити новий дизайн стрічки інструментів у Office для iPad. Вона пропонує знайомий за версією для ПК вигляд та оптимізацію для сенсорного управління на планшетах. Для цього її заховали всередині стандартної навігаційної панелі iOS та включили лише один ряд команд. Це дозволяє легко користуватись функціями Office без необхідності глибоко поринати в меню. А для більшої візуальної привабливості ця панель отримала ледь помітну анімацію.

Для швидкого доступу до часто потрібних команд зліва та справа від стрічки інструментів знаходиться меню Quick Access. Там розміщуються такі інструменти: «Відмінити», «Повторити», «Пошук», «Поділитися». Вони завжди доступні, і для їхнього використання не потрібно переключатися на іншу вкладку.

Ще однією ключовою особливістю стрічки інструментів є її динамічна адаптація до зміни розміру екрана та його орієнтації в просторі. Коли місця на екрані бракує, тоді ця панель перетворюється в набір меню з точним позиціонуванням. Це гарантує, що в майбутньому , коли розміри екранів планшетів зростуть, вона буде мати такий же зручний вигляд.

Стрічка інструментів допомагає також читати документи без зайвих відволікань. Для цього її можна повністю сховати та зосередитись на змісті файлу.

Створення продукту

Коли спеціалісти встановили чіткі вимоги до функціональності та інтерфейсу мобільного офісного пакету Microsoft, це дозволило розпочати роботу над фінальною версією пакету. Над нею спільно працювали дизайнери та програмні менеджери, які займалися Word, Excel, PowerPoint та OneNote. Вони також ретельно розробили інтерфейс користувача, який повинен вміщувати багату функціональність офісного пакету та при цьому мати єдиний візуальний стиль. Наприклад, вкладки книг Excel та секцій OneNote показують різні програми, однак вони поводяться однаково, коли до них додають елементи або переглядають їх.

Принципи дизайну

Окрім оптимізації Office для iPad до сенсорного управління, зовнішній вигляд пакету мав бути сучасним та свіжим. До речі, в цьому правила розробки утиліт Microsoft Modern Language та Apple iOS 7 збігаються: вони радять позбуватися складних елементів. Це стосується як інформаційної архітектури програм, так і їхнього візуального вигляду.

Операційна система iOS 7 має гнучкі налаштування оформлення, що дозволило створити програму, в якій беззаперечно можна впізнати продукт Microsoft. При цьому не забули про оптимізацію для мобільних пристроїв.

Це означало позбутися всього зайвого та зосередитися на ясній інформаційній ієрархії. Якщо під час розробки Office для iPad траплялась візуальна вставка або текстова мітка, яка не була конче потрібна, – її позбувалися. Результатом стала ясна інформаційна ієрархія, в якій все більш функціонально та ефективно і при цьому виглядає красиво.

Принципи дизайну згідно з настановою Microsoft Modern Language передбачають:

  • гордість у майстерності;
  • швидкість та гладкість;
  • робити більше з меншими зусиллями;
  • частини цілого.

Кожен з цих принципів зіграв велику роль під час роботи над Office для iPad.

Правило гордості в майстерності каже, що споживач помічає, коли розробник приділяв увагу деталям. Мобільний офісний пакет піднімає стандарти якості, оскільки кожен піксель та кожен рух анімації відтворили з урахуванням дисплеїв високої щільності Retina Display. Завдяки цьому у версії Office для iPad споживачі отримують максимально чіткі текст та графіку порівняно з іншими редакціями Office.

Принцип швидкої та гладкої роботи гарантує користувачам максимально плавний інструмент. Для цього розробникам довелося глибоко оптимізувати код, щоб відображати чіткі текст та графіку на дисплеях Retina Display, які мають у чотири рази більше пікселів. Це особливо стосувалось анімацій, наприклад, плавного переходу курсору між комірками в Excel або пружності сітки в книзі при її прокручуванні. Для максимальної гладкості розробники використали інтерфейс Apple CoreAnimation APIs для анімації та вбудований інтерфейс Office AirSpace API для анімацій всередині документів.

Правило робити більше з меншими зусиллями означає, що в центрі завжди повинен бути користувач та його документ, а не інтерфейс програми. Тому різні неважливі ефекти, як то тіні або анімацію випадіння, скоротили до мінімуму. Вони тепер є лише там, де допомагають ліпшій роботі з офісним пакетом.

Принцип частин цілого означає, що хоча Word, Excel, PowerPoint, та OneNote для iPad є різними програмами, вони добре співпрацюють разом.

Ось така історія про те, як на планшеті iPad з’явився один з найзручніших офісних пакетів, яким користуються вже десятки мільйонів людей. Його може спробувати кожен, завантаживши Office для iPad зі сторінки на сайті Microsoft.